SEO: Het optimaliseren voor zoekmachines
Door goed te optimaliseren voor zoekmachines krijg je meer organisch verkeer naar je website. Dit is in een notendop wat SEO inhoud. Je optimaliseert je content dusdanig dat je meer verkeer kunt genereren naar je website
On Page SEO
Het begint allemaal met een goede url, titel en meta-omschrijving. Door te richten op een bepaald zoekwoord en hier je tekst voor te optimaliseren wordt je uiteindelijk beloond met een goede positie in de zoekresultaten.
Het is vervolgens zaak om te blijven werken aan je content, om zo de posities te behouden en eventueel nog verder te stijgen.
SEO = blijven optimaliseren
Het gaat natuurlijk verder dan dat, want SEO is een totaalplaatje. Zowel je website, als je content moet je zo goed als het kan optimaliseren. Vervolgens is het een kwestie van meten en blijven verfijnen om zo de goede posities te behouden.
-
Geef structuur aan je site met content silos en clusters
Het aanbrengen van een goede structuur in je website is onmisbaar. Dit maakt het niet alleen makkelijker voor bezoekers om hun weg te vinden, maar helpt ook zoekmachines om de inhoud van je website beter te begrijpen. Zelf maak ik gebruik van twee strategieën om structuur aan te brengen: content silos en clusters.
-
Hoe long tail keywords jouw meer verkeer kunnen opleveren
Het optimaliseren voor korte zoekwoorden in een competitieve markt is een ware uitdaging. Door meer focus te leggen op de langere zoekwoorden, oftewel de long tail keywords, ga je makkelijker de concurrentie aan.
-
De kracht van pillar content: het bouwstenen voor goede SEO
Een goed fundament van de content op je website zet je met een aantal uitgebreide artikelen. In deze artikelen ga je diep in op het onderwerp. Dit is wat we pillar content noemen en deze content vormt de bouwsteen voor jouw website structuur.
-
Aantrekkelijke titels schrijven: alles voor goede vindbaarheid
Het schrijven van een goede titel voor je content is een ware kunst en verhoogt daarnaast ook nog eens de vindbaarheid. Door de titel zo aantrekkelijk en beschrijvend mogelijk te schrijven nodig je de lezer namelijk uit om verder te klikken.
-
Keyword research: stappenplan voor de beste zoekwoorden
Je kunt natuurlijk uit de losse pols content gaan schrijven, maar het is beter om je op een specifiek keyword te richten. Doet het doen van keyword research vind je relevante zoekwoorden en kun je gaan optimaliseren voor de gebruiker.
-
Internal linking, dit is waarom het zo belangrijk is
Bij het schrijven van content is het belangrijk om links te leggen naar andere pagina’s op je website. Dit is internal linking, maar waarom is het dan zo belangrijk?
-
404 pagina’s vinden met Google Analytics en Search Console
Er is niets vervelender dan terecht komen op een 404 pagina. Dit wil je dus als website beheerder voorkomen. Maar hoe weet je nu dat bezoekers terecht komen op pagina’s die niet (meer) bestaan.